Burçlara Göre Beslenme

BURÇLARA GÖRE BESLENME

KOÇ: Genelde kilo alma problemleri olmaz, dönemsel olarak kilo alsalar bile kısa zamanda verirler. Kilolarını dengede tutabilmek için düzenli yemek yemelileri, acele yemek yemeleri kilo dengelerini etkileyen bir diğer faktördür. C vitamini dengesini korumaları gerekir, C vitamini çabuk absorbe edilen ve vücuttan kolay atılan bir vitamindir. Kuşburnu, greyfurt, ananas, portakal, elma ve yeşil sebzeler, potasyum ve fosfat içeren besinler tüketmeliler. Ağır ve yağlı yiyeceklerden uzak durmalılar.

BOĞA: İştahlı bir yapıya sahip olması kilo problemi ve yağlanma yaşamasına sebep olur. Ayrıca vücutları su tutar. Boğa’nın gerekli tuzu sodyum sülfattır. Bu, vücuttaki su miktarını dengede tutar. Dikkat etmeleri gereken bir diğer konuda tiroit salgılarıdır. Sağlık kontrollerinde buna baktırmaları yararlı olacaktır. Ispanak, deniz ürünleri, badem, üzüm, mısır, bamya, ananas tüketmeliler. Patates cipsleri, tuzlu fıstık-fındık gibi çerezler vücutlarındaki E vitamini eksiltir ve yok eder. Bu tip besinler klorlu maddelerle kaplanarak hazırlanır.

İKİZLER: Sağlıklı bir yaşam için uykularına çok önem vermeliler. Vücudunuz için gerekli madde potasyum klorürdür. Bu kanın sulanmasını sağlar ve pıhtılaşmayı önler. Bu madde en çok kereviz, yeşil fasulye, havuç ve portakalda bulunur. En büyük avantajları sindirim sistemlerinin çok iyi çalışmasıdır. Ayrıca hareketli yapılarından dolayı da kolay kolay kilo problemi yaşamazlar. Yoğurt, ceviz, badem, brokoli, kırmızı et, yumurta sarısı, balık, süt tüketmelidirler. Mayalı yiyeceklerden ve sakatatlardan uzak durmalılar.

YENGEÇ: Yengeç burcunun yöneticisi Ay’dır. Haritalarında Ay açıları bozuk olan kişilerin mideleri ile ilgili problemleri olabilir. Özellikle üzüntülü oldukları dönemde fazla yemek yeme eğilimi gösterirler. Kilo problemini en çok yaşayan burçların başında gelir. Su içmekten hoşlanmayan yengeçlerin bol bol sıvı tüketmeleri, vücutlarındaki sıvı dengesine dikkat etmeleri gereklidir. Mutlaka düzenli olarak spor yapmalılar, vücutlarının kalsiyum florür ihtiyacı vardır. Salatalık, roka, yumurta sarısı ve çavdarları besinleri bu amaçla tüketebilirler. Kızartmalardan uzak durmalılar.

ASLAN: Vücutları için gerekli madde magnezyum fosfattır, bu madde kemikler ve sinir sistemleri için gereklidir. Kalsiyumun vücuttaki dengesini sağlar. Çavdar, kereviz, elma, incir, şeftali ve limon suyu, muz, balık tüketmeliler. Açık havada sporlarını tercih etmeliler. Yumurta beyazı ve çerezlerden uzak durmalılar.

BAŞAK: Sizin burcunuz, genel sağlığı bağırsakları ve karın kısmını temsil eder. Sinirlendiğiniz anda bağırsak ve sindirim problemleri yaşayabilirsiniz. Bağırsaklarınızı yoran ağır yiyeceklerden kaçınmalısınız. beslenme konusunda da her konuda olduğu gibi sistemli davranın ve öğün atlamadan aynı saatlerde yemek yiyin. Spor yaptığınız sürece kilo problemini kolay kolay yaşamazsınız. Vücudunuz için gerekli madde potasyum sülfattır. Yemeklerinizde kaya tuzu kullanmalısınız. Peynir, zeytin, limon, yağsız yoğurt, süt ürünleri, esmer pirinç, dana eti sofranızdan eksik etmemeniz gereken besinler. Aşırı baharatlı, yağlı ve tuzlu yiyeceklerden uzak durmalısınız. Aksi halde yağlanacak ilk bölge göbeğinizdir.

TERAZİ: Terazi insanlarının metobolizması yavaş çalışır. Baharatlı, soslu, şekerli gıdalara olan düşkünlüğü fazla kilolara sebep olabilir. Sinirlendikleri anda mideleri kazınmaya başlar. Bu nedenle düzenli egzersiz yapmaları şarttır. Vücutlarında asit alkali dengesini korumak için tuzu iyi ayarlamalılar. Sodyum fosfat içeren besinler tüketmeliler. Zararlı maddelerin vücuttan atılmasında önemli rol oynar. Şeker ve karbonhidrat içeren besinlerden uzak durmalılar. (Baklagiller, soğan, et, kestane, havuç, tereyağı, sarımsak)

AKREP: Akrep burçları Zodyak’ın gurmeleridir. Kilo problemi ile orta yaştan itibaren karşılaşırlar. Gençlik dönemlerinde de düzensiz yemek saatleri kilo alımına sebep olabilir. Yemek saatleri düzenli olmalı ve öğün atlamamalılar. Vitamin ve mineral dengelerini korumalı siyah üzüm, kayısı, portakal, erik, biber, maydanoz, balık ve lifli sebzeleri sofralarından eksik etmemeliler.

YAY: Burcunuz, kalçalar bacak üstleri ve karaciğeri temsil eder. İyi yemek yapar ve iştahla yersiniz, dolayısıyla da kaslarınızda yağlanma meydana gelir. Özellikle kalça ve baldırlarda sorunlar yaşarsınız. Ağır baharatlı, salçalı yemeklerden, tatlılardan uzak durmalısınız. Taze meyveleri kabuklarıyla birlikte tüketin, B vitamini yönünden zengin, yağsız dana eti, karaciğer ve tahıllı ekmek tüketiniz. Tuz dengesini de korumalısınız.

OĞLAK: Burcunuz, iskeleti dizleri kulak ve deriyi temsil eder. İskeletiniz kemik yapınız oldukça güzeldir. Kilo problemini en az yaşayan burçlardan biridir. Vücudunuzun gerekli maddesi Kalsiyum fosfattır. Lahana, kereviz, yağsız dana eti, inek sütü, peynir, buğday ve incir tüketmeniz gereken besinlerdir. Aşırı tuz ve şekere dikkat etmelisiniz.

KOVA: Burcunuz el ayak bilekleri baldırlar ve dokuları temsil eder. Egzersiz ve spor kilonuzu dengede tutabilmek sağlıklı kalabilmek için çok önemlidir. Vücudunuz için gerekli madde sodyum klorür yani bildiğimiz sofra tuzudur. Yemeklerinizde öğütülmüş kaya tuzu kullanmalısınız. Bu tuz dokulardaki suyun miktarını ayarlar. Turp, ıspanak, semizotu, lahana, marul, mercimek, elma, şeftali sofranızdan eksik etmemeniz gereken besinlerdir. Yaşam boyu kalsiyum magnezyum fosfor ve potasyum alımına dikkat edilmelidir.

BALIK: Burcunuz ayakları temsil eder. Güzel yemek yemekten hoşlanırsınız. Su tutan bir bünyeye sahipsiniz. Sinir sisteminiz çok hassastır ve yaşadığınız ruhsal dalgalanmalar bünyenize yansır. Vücudunuzun demir, biotin ve fosfora ihtiyacı vardır. Yiyeceklerinize dikkat etmelisiniz, dengeli ve yeterli beslenmeniz kilo problemine karşı en iyi önlemdir. Metabolizmanız hızla kilo verir ve geri alır. Bunun sebebi vücudunuzda oluşan ödemlerdir. Bol su içmeli ve tuz dengesini yaşam boyunca ayarlamalısınız. Peynir ürünleri, yeşil yapraklı sebzeler, badem, ciğer, baklagiller sofranızdan eksik etmemeniz gereken besinlerdir. Yağlı ve tuzlu yiyeceklerden uzak durmalısınız. – Burçlara Göre Beslenme

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s