Kış aylarında çocukların beslenmeleri

Bağışıklık sistemini kuvvetlendirmede en etkili vitamin A vitamini olduğu için, savunma sistemine yardımcı buvitamin çocuklar tarafından sık sık tüketilmelidir. A vitamini bakımından zengin olan greyfurt, havuç, kurukayısı, Trabzon hurması, kırmızı lahana, pancar, yaban mersini, kırmızı turp, böğürtlen yüksek miktarda kışaylarında çocuklar tarafından tüketilmelidir.

A vitaminin yanı sıra mandalina, portakal ve kivi gibi C vitamini ihtiva eden meyvelere de ağırlık verilmelidir. Çocukların günlük C vitamini ihtiyacını karşılamak için bu meyveler her gün mutlaka yenmelidir. Bağışıklıksisteminin korunmasına yardımcı olan E vitamini de, çocukların kış aylarında beslenme programında yer almalıdır. Zeytin, zeytinyağı ve bazı yeşil sebzeler E vitamini bakımından zengindir.

Çocukların birçoğu kış aylarında kansız düşer. Bunun için ise, demir bakımından zengin olan gıdalarıntüketimine ağırlık verilmelidir. Et, pekmez, ciğer, yumurta, kuru üzüm, bakliyat ve bazı yeşil sebzelerde bulunan demir, kış aylarında çocukların sağlığı için büyük önem taşır. Ayrıca güneşli havalarda çocukların dışarıda oynamasına izin verin ki, güneş ışığından D vitamini alsın. – Kış aylarında çocukların beslenmeleri

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s